Líder školského parlamentu- akreditované vzdelávania sa realizovalo v 1. fáze 4.-6.10.2024 v Martine
Cieľom aktivity bolo: Vyškoliť skúsených členov zo školských parlamentov v líderstve.
Cieľové skupiny boli: skúsenejší členovia školského parlamentu, ktorí absolvovali základné vzdelávanie zamerané na jeho činnosť.
V tejto aktivite išlo realizáciu akreditovaného vzdelávania Líder školského parlamentu , ktorý ponúka nadstavbu získania kompetencií pre skúsenejšieho člena školského parlamentu .
Vzdelávanie sa skladá z dvoch vzdelávaní prezenčnou formou v rozsahu 2 x 20 hodín. Medzi prezenčnými vzdelávaniami účastníci absolvujú dištančnou formou vzdelávanie v rozsahu 20 hodín, počas ktorého vykonajú analýzu existujúceho školského parlamentu, vytvoria návrh plánu na jej rozvoj a zrealizujú krátkodobú projektovú aktivitu na podporu činnosti školského parlamentu.
Celý program prispel k rozvoju komunikačných, organizačných, líderskych a spoločenských kompetencií, ktoré umožnia účastníkom kvalitne sa zapojiť do participácie nielen na území školy , ale aj mesta. Okruhy víkendového vzdelávania boli: Kompetenčný profil mladého lídra v školskom parlamente, Efektívna komunikácia, Aktívne počúvanie a spätná väzba v komunikácii, Zostavenie a vedenie prezentácie, zvládnutie emócii a problémov pri prezentácii, Legislatíva týkajúca sa školských parlamentov, Definovanie a typológia tímov, tímové roly, Vývoj tímu, tímová dynamika, efektivita tímu a jeho riadenie, Základy SWOT analýzy a jej využitie pre podporu školského parlamentu, Rozbor reality a plánovanie jej skvalitnenia.
Počas nasledujúceho mesiaca sa zapojení mladí ľudia venujú 2. fáze: dištančnej forme vzdelávania a v 3. fáze pokračujú 22.-24.11.2024 v Terchovej.
Organizátorom vzdelávania bola Asociácia krajských rád mládeže- AKRAM. Akreditovaný vzdelávací subjekt pre tento program, je Rada mládeže Žilinského kraja.